
Vanliga frågor och svar
Alla utryckningar syns inte i appen. Tillsammans med räddningstjänsterna har vi valt att informera om händelser klassade som brand i byggnad, brand utomhus, trafikolycka samt båtolycka. Denna klassning sker i nödsamtalen som vi tar emot på 112. Beroende på vilken klassning händelsen får och var i landet den inträffat har utskicken av notiser olika utskicksradier. Det innebär att du kan få notiser om händelser som sker inom olika avstånd från din position.
Kontrollera att:
- Du har rätt inställningar för att appen ska fungera optimalt som du kan kontrollera i appen under Profil/telefoninställningar
- Din position i appen stämmer överens med verkligheten, se Hem/visa på karta
- Har senaste versionen av appen
Om ja på allt detta så kan det faktisk vara så att det inte inträffat någon olycka på länge i ditt område av den typen som vi informerar om.
Kontrollera att:
- Du har rätt inställningar för att appen ska fungera optimalt som du kan kontrollera i appen under Profil/telefoninställningar
- Din position i appen stämmer överens med verkligheten, se Hem/visa på karta
- Att personen bredvid dig också har en korrekt position, dvs väldigt nära din.
- Har senaste versionen av appen
Om ja på allt detta så får vi be dig att skicka in ett tekniskt supportärende så att vi kan titta närmare på det och eventuellt felsöka.
Det beror troligen på att den har avslutats fort. Klickar man på notisen får man info om att den är avslutat men öppnar man bara appen så är den borta. Det är ganska vanligt att händelser avslutas fort då tex ny info kommer in till räddningstjänst som då gör en bedömning att utryckning inte krävs. Vi tittar på hur vi kan förbättra detta