För dig som har frågor om VMA
Här listar vi många vanliga frågor och svar som rör VMA. Klicka på den fråga som är aktuell för dig så guidas du vidare.
Ring alltid 112 i en nödsituation
Vi hanterar inte nödanrop till 112 via vår hemsida, e-post eller sociala medier.
-
Jag hörde inte senaste testet för Viktigt meddelande till allmänheten, varför?
Om du brukar höra signalen men inte hörde den vid testet som sker var fjärde månad ska du vända dig till din kommunala räddningstjänst. De ansvarar för drift, underhåll och test av systemet. Notera att det är ett utomhusvarningssystem. Det är alltså inte säkert att du hör signalen om du befinner dig inomhus. -
Jag fick inget SMS vid ett VMA – vad beror det på?
Olika förhållanden kan göra att sms:et inte nått dig. Det kan exempelvis handla om att din mobiloperatör inte har täckning i området eller att du är uppkopplad mot en mobilmast utanför området.
Frågor om VMA
Letade du efter något annat?
Har du inte fått svar på din fråga? Titta gärna på våra övriga kategorier för att hitta det du söker. Du kan också hitta fler sätt att kontakta oss längre ner på sidan.
Fler kontaktvägar
-
Kundcenter
Här hittar du som kund kontaktinformation till kundcenter.
-
Kontakta våra avtalsansvariga
Här hittar du kontaktuppgifter till avtalsansvariga.
-
Kontakta våra partners
I vårt partnerprogram samarbetar vi med många olika aktörer inom trygghets- och säkerhetsbranschen.
-
SOS-centraler och huvudkontor
Här hittar du kontaktuppgifter till vårt huvudkontor och våra SOS-centraler som finns över hela landet.