För dig som har varit i kontakt med 112
Är du patient eller anhörig till en patient och har frågor eller behöver hjälp? Här har vi samlat vanliga frågor och kontaktvägar för att hjälpa dig på bästa sätt.
Ring alltid 112 i en nödsituation
Vi hanterar inte nödanrop till 112 via vår hemsida, e-post eller sociala medier.
-
Kan jag lyssna på mitt eget 112-samtal?
Kontakten med SOS Alarm via 112 är sekretessbelagd. Därför får uppgifter från larmsamtalet och själva larmsamtalet inte lämnas ut i normalfall. Läs mer -
Kan jag komma i kontakt med den som larmade 112?
All kontakt via 112 är sekretessbelagd. Det betyder att uppgifter från samtalet inklusive vem som ringt, inte får lämnas ut. I vissa fall ska vi dock enligt lag lämna ut informationen till exempelvis polis, åklagare eller sjukvård.
FAQ-lista
Letade du efter något annat?
Har du inte fått svar på din fråga? Titta gärna på våra övriga kategorier för att hitta det du söker. Du kan också hitta fler sätt att kontakta oss längre ner på sidan.
Fler kontaktvägar
-
Kundcenter
Här hittar du som kund kontaktinformation till kundcenter.
-
Kontakta våra avtalsansvariga
Här hittar du kontaktuppgifter till avtalsansvariga.
-
Kontakta våra partners
I vårt partnerprogram samarbetar vi med många olika aktörer inom trygghets- och säkerhetsbranschen.
-
SOS-centraler och huvudkontor
Här hittar du kontaktuppgifter till vårt huvudkontor och våra SOS-centraler som finns över hela landet.