Minskade kostnader med en skräddarsydd lösning med bevakningskameror

SOS Alarm skapar ett tryggare Sverige för alla genom ett utbud av olika säkerhets- och trygghetslösningar. Nu utökas tjänsteportföljen med ett nytt koncept för Visuella tjänster. Tillsammans med ett urval av certifierade kamerapartners levereras teknisk lösning och operatörsövervakning i ett paket.

Konceptet bygger på en nyutvecklad teknisk plattform för visuell larmhantering med ett avancerat bevakningskamerasystem som anpassas efter hur kundernas miljöer förändras över tid.

Vid lansering erbjuder SOS Alarm inledningsvis fyra tjänster; Visuell bevakning, Visuell larmverifiering, Visuell inpassering och Visuell rondering. Flera tjänster inom konceptet utvecklas löpande.

Under utvecklingen av Visuella tjänster har det varit viktigt att kunna hantera många olika kameratillverkare då SOS Alarm starkt värnar sin ställning som oberoende larmcentral.

– Vi är otroligt glada över att tillsammans med våra partners kunna erbjuda en komplett visuell tjänst för bevakning samt som komplement till våra befintliga kunders befintliga inbrotts- och brandlarm. Den visuella bevakningen kommer att bidra till att verifiera händelser och minska bevakningskostnader för våra kunder, säger Försäljningschef Ole Lomstedt.

De visuella tjänsterna levereras utan bindningstid och utan dolda kostnader.

Läs mer om vårt lanseringserbjudande samt om våra certifierade kamerapartners på http://www.sosalarm.se/visuella-tjanster

Ladda ner bild