Kundkontakt utan avbrott
Vår tjänst Eljour ger dig som eldistributör en extra resurs vid ett eventuellt elavbrott. Såväl stora som små elebolag använder tjänsten för att säkra att dialogen med sina elabonnenter förblir intakt även om kontakten med elnätet är bruten.

Beredskap vid elavbrott
Det finns fel som kan drabba många människor samtidigt. Ett exempel är elavbrott. Då är det viktigt att beredskapen är god och att abonnenterna kan få information och vägledning även på tider utöver ordinarie kontorstider, det vill säga kvällar, nätter och helger.
Rådgivning och vägledning
Med vår tjänst Eljour kan elbolag vara trygga i förvissningen om att vi kan hantera samtal från abonnenterna på det sätt som situationen kräver. Vi ger råd samtidigt som vi kan förmedla hjälp. Det skapar lugn och den som söker information får fakta om läget. Genom SOS Alarm och tjänsten Eljour kan du vara säker på att vi identifierar problemet och att rätt åtgärd aktiveras i rätt tid. Hur omfattande är problemet? Är det elavbrott som drabbar alla abonnenter – eller är det bara en säkring som gått i en enskild bostad? Oavsett vilket agerar vi enligt en förutbestämd plan utvecklad i samarbete med dig som uppdragsgivare. Vi har kapacitet att besvara många samtidiga samtal och kan aktivera talsvar vid större händelser då många söker information om samma elavbrott.
Ständig beredskap
Som Sveriges största larmcentral lever vi i ständig beredskap och i förvissningen om att samhällsviktiga tjänster som ständigt utvecklas är skillnaden som gör skillnad. Genom rätt kunskap, teknik och personal kan vi anpassa både vår samlade kompetens och våra tjänster efter behov. Det gagnar såväl kund som abonnenter. Som abonnent vill man veta vad som händer, var det händer och vad som är planerat att hända härnäst. När elen inte fungerar som den ska blir vi alla påminda om att vårt samhälle inte är osårbart. Vi jobbar ständigt på att göra det säkrare och tryggare för alla.