200 vårdärenden i Östhammar i maj
Under den senaste månaden tog SOS Alarm emot 200 samtal med vårdbehov i Östhammars kommun, vilket är tämligen normalt för maj historiskt sett.
I maj tog SOS Alarm emot 200 112-samtal med vårdbehov i Östhammar. Det är något färre än det historiska snittet för månaden.
Jämfört med resten av året brukar maj vara en tämligen normal månad gällande samtal om vårdärenden. Månadssnittet för maj ligger på 223 samtal i Östhammar. Juli är den månad då antalet samtal brukar vara högst, medan november har varit lugnast under de senaste åren.
Även i Uppsala län var maj tämligen normal gällande samtal om vårdärenden.
Bland kommunerna i länet tog Älvkarleby emot flest samtal om vårdärenden under förra månaden om vi beaktar kommunernas storlek.
– Vi konstaterar att antalet vårdrelaterade samtal till 112 ligger på en tämligen normal nivå i kommunen under maj. Vi följer statistiken löpande och för att fånga upp eventuella förändringar, säger Peter Bergström på SOS Alarm.