Sex samtal om bränder i Söderköping i april
Under den senaste månaden tog SOS Alarm emot sex samtal om bränder i Söderköpings kommun, vilket är tämligen normalt för april historiskt sett.
I april tog SOS Alarm emot sex 112-samtal om bränder i Söderköping. Det är inte långt från det historiska snittet för månaden.
Jämfört med resten av året brukar april vara en tämligen normal månad gällande samtal om bränder. Månadssnittet för april ligger på 6,3 samtal i Söderköping. Juli och augusti är de månader då antalet samtal brukar vara högst, medan november har varit lugnast under de senaste åren.
Även i Östergötlands län var april tämligen normal gällande samtal om bränder.
Bland kommunerna i länet tog Boxholm emot flest samtal om bränder under förra månaden om vi beaktar kommunernas storlek.
– Vi konstaterar att 112-samtalen om bränder ligger på en tämligen normal nivå i kommunen under april. Vi följer statistiken löpande och för att fånga upp eventuella förändringar, säger Göran Bertilsson på SOS Alarm.