Kameraövervakning för obemannade butiker
Butiksdöden i många städer har fått detaljhandeln att hitta nya innovativa lösningar. Obemannade butiker finns i många delar av världen och i Sverige ser vi att antalet butiker som helt eller delvis saknar personal vid viss tid på dygnet stadigt ökar.
Känn dig trygg med butikens larm kopplade till oss
Konceptet obemannade butiker bidrar till en ökad flexibilitet när det gäller butikens öppettider. Det ger dig också möjlighet till en närmare relation med kunden och en ökad omsättning för butiken. Med säkerhetsteknik från SafeTeam uppkopplad till vår larmcentral kan du känna dig trygg med att ha rätt förutsättningar för att skapa en bra kundupplevelse.
Med larmen kopplade till SOS larmcentral får du:
-
Trygghet för dina kunder
Vi övervakar din butik dygnet runt året om så att dina kunder kan känna sig trygga om något händer i den obemannade butiken.
-
Vi agerar i realtid
Vi kan avvärja och förhindra otillåten inpassering med exempelvis för många i butiken. Vi kan via högtalare låta kunder veta att vi ser dem.
-
Lång erfarenhet
SOS Alarm och SafeTeam är ett tryggt val av en heltäckande tjänst för dina säkerhetsbehov.
Teknisk lösning tillsammans med SafeTeam
Med flera olika tekniska lösningar kan vi tillsammans med SafeTeam bidra till att konvertera befintliga butiker till obemannade. Kanske har du behov av att förlänga öppettiderna och önskar en hybridlösning, eller så vill du ha helt obemannat. Oavsett vad så har vi de tekniska lösningarna. Du har alltid möjlighet att ändra dina obemannade öppettider. Vi finns där för dig och hjälper dig anpassa kameraövervakningen och larmförmedlingen så att det passar dina behov.
Hur fungerar det?
En obemannad butik kännetecknas av digitala lösningar. Kunden laddar ner en app eller använder självscanning för att få tillträde till butiken och sköter sedan betalning via samma system. För att lyckas med obemannat behövs säkerhetslösningar så att både du som butiksinnehavare och dina kunder kan känna sig trygga. Några exempel är:
- Nödlarm där kunden kan påkalla behov av hjälp
- Tvåriktad dialog med larmoperatör
- Kamera för inpassering som säkerställer att det inte är för många i butiken samtidigt
Säkerhetslösningarna integreras ofta med befintliga brand- och inbrottslarm för att få en enkel larmhantering från en och samma larmcentral.
Gedigen erfarenhet av larmhantering
SOS Alarms larmoperatörer har lång erfarenhet av larmhantering och kameraövervakning. Genom de obemannade butiker som vi redan nu hjälper har vi snabbt byggt upp en förståelse för de utmaningarna som finns och kan erbjuda lösningar på dessa. Vi kan agera proaktivt, i realtid eller reaktivt. Du väljer själv hur just din lösning ska se ut.
Vi har ett nära samarbete med SafeTeam vilket gör att du kan känna dig trygg med oss båda som dina partners. Vi vet vad som krävs och har redan flera referenskunder. När något inträffar får du alltid rapport så att du kan vidta åtgärder.
Vi hjälper dig hitta rätt tekniklösning
Vill du ha hjälp att hitta rätt lösning för just din butik är du välkommen att kontakta vår kameraspecialist Anders Berken.
Mer om vilka säkerhetstekniska lösningar som finns för obemannade butiker hittar du på SafeTeams hemsida.
-
Se vårt webbinarium: Så lyckas du med obemannade butiker
Tillsammans med SafeTeam sände vi ett webbinarium om den växande trenden – obemannade butiker. Det blev en inspirerande timme, full av insikter och lärdomar från flera insatta talare från retailbranschen.
Tjänster som kanske också intresserar dig:
-
Kameraövervakning
Kameraövervakning uppkopplad till vår larmcentral ger möjlighet att verifiera larm och eventuellt avstyra händelser via utrop.
-
Brandlarm
Med brandlarmet automatiskt kopplat till oss larmas räddningstjänsten direkt för snabbast möjliga utryckning som minimerar materiella skador och räddar liv.
-
Inbrottslarm
När du ansluter ditt inbrottslarm till vår larmcentral får du ett snabbt och effektivt skydd. Vi agerar oberoende och alltid efter dina önskemål.
Senast uppdaterad