Ta kontakt med ditt försäkringsbolag eller titta i ditt försäkringsbrev. Du kan också vända dig till räddningstjänsten i ditt område.
Funktionella cookies är avstängda. För att aktivera dem behöver du öppna cookie-inställningar och godkänna funktionella kakor. Öppna cookieinställningar
När det börjar brinna kan några få minuter vara skillnaden på mindre skador och stor förödelse. Med brandlarm kopplat till våra larmcentraler larmar vi räddningstjänsten för snabbast möjliga uttryckning som minimerar materiella skador och räddar liv.
Kontakta ossInsatstiden från larm till åtgärd nyttjas effektivt då vi kan larma Räddningstjänsten utan fördröjning
Vi säkrar din fastighet dygnet runt för din trygghet och agerar oavsett tid på dygnet
Våra larmoperatörer har hög kunskap kring brandhantering och arbetar nära räddningstjänsten
När det börjar brinna är det viktigaste att se till att alla kommer oskadda ut ur byggnaden, och att räddningstjänsten är snabbt på plats. När du kopplar ditt brandlarm till oss larmas din räddningstjänst direkt och du får ett så bra skydd som möjligt.
Beroende på vilken typ av verksamhet du har i din fastighet så varierar också kraven på ditt brandskydd och dina utrymningslarm. Om du inte har behov av ett automatiskt brandlarm kan brandindikering vara en bra lösning. Oavsett vilka krav som ställs på din verksamhet finns en stor fördel med det automatiska larmet. Eftersom räddningstjänsten kopplas in direkt kan de agera så snabbt som möjligt för att rädda liv och materiella tillgångar.
Nu erbjuder vi en lösning kopplat till det nya kravet på frångänglighet. Det möjliggör tvåvägskommunikation vid till exempel en utrymningsplats eller handikapptoalett. Syftet är att ge en möjlighet för de som av något skäl inte själva kan evakuera sig att larma och få hjälp. Detta är ett krav på nybyggda fastigheter och flerbostadshus från och med 2020 enligt AFS 2020:1 (Arbetsmiljöverket). Innan tjänsten kan tecknas behöver du stämma av med din lokala räddningstjänst om vilka krav som gäller för just din fastighet.
Oavsett om du har en befintlig eller en framtida lokal du vill skydda från brand kan vi hjälpa dig. Våra experter hjälper dig gärna att se över regler och försäkringskrav för just din fastighet och kommer med rekommendationer för din verksamhet. Kontakta vårt Kundcenter, telefon 0771-505 100.
Ta kontakt med ditt försäkringsbolag eller titta i ditt försäkringsbrev. Du kan också vända dig till räddningstjänsten i ditt område.
Det tar vanligtvis mellan 20–30 dagar vilket beror på att det är flera aktörer involverade. Viss ledtid finns även för att räddningstjänsten ska godkänna din lokal för automatlarm.
Du hittar alla våra partners här.
Kontakta vårt kundcenter, telefon 0771-505 100, så hjälper de dig. Eller sök någon av våra partners nära dig, här hittar du kontaktuppgifter.
Kostnaderna varierar beroende på vilken kommun/räddningstjänst du tillhör. Kontakta vårt kundcenter, telefon 0771-505 100, så hjälper de dig.
Fyll i dina uppgifter nedan så hör vi av oss till dig.
När du ansluter ditt inbrottslarm till vår larmcentral får du ett snabbt och effektivt skydd. Vi agerar oberoende och alltid efter dina önskemål.
Läs mer om vårt inbrottslarmMed vårt driftlarm kan du känna dig trygg med att få veta om driften strular för att snabbt kunna åtgärda problemet.
Läs mer om driftlarmSmart passage är ett passersystem som gör att räddningstjänst och ambulanspersonal kan ta sig in där det behövs med en digital och tillfällig nyckel.
Läs mer om Smart passage