Funktionella cookies är avstängda. För att aktivera dem behöver du öppna cookie-inställningar och godkänna funktionella kakor. Öppna cookieinställningar
När en krissituation inträffar behöver information snabbt förmedlas till rätt aktörer och instanser samt löpande se till att koordineras. Vi har lång erfarenhet av att hantera olyckor, kriser och vara en stödfunktion för företag, organisationer och myndigheter som snabbt behöver hjälp att hantera kriser.
Kontakta ossVi utgår från verifierad information som ger beslutsunderlag till er lägesbild
Vi har lång erfarenhet av att hantera kriser och är en säker och trygg partner
Vi finns tillgängliga dygnet runt, årets alla dagar, för din trygghet
I vårt alarmeringsuppdrag från staten ingår att vara en del av samhällets krisberedskap. Vi har därför en Krisberedskapsavdelning, KBA, som dedikerat arbetar med frågan. De förmedlar relevant information om händelser till och från krisberedskapssystemets aktörer för att säkerställa en effektiv och samordnad kommunikation. Krisberedskapsavdelningen fungerar som en samverkansfunktion mellan myndigheter som har en tjänsteman i beredskap, så kallad TiB, och andra offentliga aktörer genom att erbjuda en enkel kontaktväg som alltid är nåbar när krisen är framme.
När krisen är ett faktum säkerställer vi att krisinformation vidareförmedlas via talmeddelanden, sms eller e-post och kallar samman de du önskar till samverkanskonferenser. Vår krisjour koordinerar informationen kring händelser och ger din organisation beslutsunderlag för att hålla er informerade och kunna skapa er en relevant lägesbild för ökad krisberedskap.
Vår krisberedskapsavdelning arbetar dygnet runt, året om med omvärldsbevakning av såväl 112-händelser som andra omvärldsfaktorer.
Fyll i dina uppgifter nedan så hör vi av oss till dig.
Händelseinformation är vår omvärldsbevakningstjänst som meddelar om utvalda blåljushändelser.
Läs mer om tjänstenDet smidigaste sättet att hantera larm, felanmälningar och åtgärder är via SOS.larm som är vår mobilapp för smarta telefoner. Den underlättar och effektiviserar kommunikationen vid utalarmering och ärendeförmedling.
Läs mer om SOS.larmMed en skräddarsydd och särskild larmplan kan du förmedla specifika rutiner till hjälpresurser vid ett 112-ärende.
Läs mer om Särskilt Objekt