Vi kan hantera de flesta typerna av hårdvara. Men för att vara säker på att just ditt befintliga larm kan kopplas, kontakta vårt kundcenter.
Funktionella cookies är avstängda. För att aktivera dem behöver du öppna cookie-inställningar och godkänna funktionella kakor. Öppna cookieinställningar
Inom vissa yrken och branscher hamnar man ibland i hotfulla situationer eller arbetar ensam utan stöd av någon kollega om något inträffar. Med vårt personlarm blir arbetsmiljön tryggare då du diskret kan larma med ett enda knapptryck. Smidigt, snabbt och tryggt.
Kontakta ossVår larmcentral har hög tillgänglighet och vi har lång erfarenhet av att hantera akuta händelser
Larmhanteringen sker i samma system som vi hanterar nödnumret vilket minskar risk för informationstapp när överkoppling till blåljuspersonal krävs
Våra personlarm är diskreta och positionerar användaren med ett enkelt knapptryck
Många har upplevt en hotfull situation eller känt sig utsatta kopplat till sin yrkesroll, som till exempel hot eller våld mot tjänsteman. Därför erbjuder vi på SOS Alarm i samarbete med Axel Group en personlarmslösning för ökad trygghet.
Arbete i farliga miljöer är ett annat exempel när personlarm kan göra stor skillnad om olyckan är framme. För till exempel en mastklättrare eller någon som utför ensamarbete på en avskild plats kan personlarmet vara livsavgörande.
Genom ett enkelt tryck på ett mobilt personlarm kan vi agera snabbt på larmplanen. En plan som vi tillsammans bestämt hur den ska se ut. Vi får direkt information om händelsen och kan via gps hitta personen som behöver hjälp.
I hotfulla arbetsmiljöer är det inte ovanligt att fordonet kan vara målbild för stöld eller sabotage. Med vårt fordonslarm är det möjligt att ansluta det till samma larmplan som vi har för era personlarm.
Om en fara eller otrygg situation uppstår har du hjälpen bara ett knapptryck bort. Med ett diskret tryck på larmknappen kopplas du direkt upp mot vår larmcentral där en operatör tar emot samtalet och agerar utifrån larmplanen vi bestämt tillsammans med er.
Personlarmet har mikrofon och högtalare vilket gör att operatören både kan höra och prata med dig. Om situationen är sådan att du inte kan prata behövs inte det, operatören får den information som behövs (till exempel var du är) för att kunna skicka ut rätt hjälp.
När larmoperatören bekräftar situationen agerar vi enligt larmplanen. Det kan exempelvis vara att skicka ut väktare eller ambulans. Först när situationen är under kontroll, eller när du själv återkallar larmet, avslutas kontakten.
Används av verksamheter som agerar i mycket hotfulla miljöer. Larmoperatören lyssnar endast på situationen och meddelar polis omgående om det behövs och agerar enligt vald åtgärd. Ingen dialog ska ske mellan larmoperatör och den larmande, operatören kan bara lyssna. Larm kan inte återkallas.
Används av verksamheter som innefattar hotfulla situationer men inte i den grad att polis alltid är nödvändig. Under förutsättning att en taluppkoppling skett gör larmoperatören en analys av behov och meddelar polis vid konstaterat våld och i övrigt utalarmerar enligt vald åtgärd. Larmoperatören pratar endast om denne tilltalas. Larm kan återkallas efter att behörig person angett korrekt lösenord.
klättring på höga stolpar eller ensamarbete i skogen. Under förutsättning att en taluppkoppling skett görs en analys av behov. Larmoperatören utalarmerar enligt vald åtgärd och vid konstaterat behov skickas också räddningstjänst/ambulans. Larm kan återkallas utan att något lösenord krävs.
Personlarm är vanligt i många olika branscher och passar där någon upplever en miljö som otrygg. Det kan vara vid utryckningar till otrygga områden, eller vid obehagliga kundupplevelser. Vid en otrygg situation kapar vi flera led i att kontakta hjälp med den här snabba och smidiga lösningen.
Video visar hur personlarm kan användas och vid vilka tillfällen det är extra viktigt att ha ett larm för att känna sig trygg.
Vi kan hantera de flesta typerna av hårdvara. Men för att vara säker på att just ditt befintliga larm kan kopplas, kontakta vårt kundcenter.
I hyran ingår abonnemang för kommunikation. I dialog med vårt kundcenter sätts en åtgärdsplan upp för hur vi ska agera vid larm, aktuella kontaktpersoner, samt vilka personer som är behöriga att göra ändringar i planen.
Fyll i dina uppgifter nedan så hör vi av oss till dig.
När du ansluter ditt inbrottslarm till vår larmcentral får du ett snabbt och effektivt skydd. Vi agerar oberoende och alltid efter dina önskemål.
Läs mer om vårt inbrottslarmVi hjälper till med krishantering och ser till att information snabbt förmedlas till rätt aktörer, som tjänsteman i beredskap, när en krissituation inträffar.
Läs mer om vår krisberedskapstjänstVi svarar i telefon när ni själva inte är på plats. Via vår larmcentral får ni alltid snabb hjälp dygnet runt med att ta emot felanmälningar och avstyra eller eskalera ärenden beroende på dess omfattning.
Läs mer om våra jourtjänster