Lättläst: 114 14 – polisens telefonnummer

Telefonnumret till polisen är 114 14.

Ring 114 14 när det inte är bråttom.

Ring 112 när det är bråttom eller fara. 

 

Du kan ringa 114 14 när du:

  • Vill anmäla ett brott som redan har hänt.

  • Vill tipsa polisen.

  • Vill ställa frågor eller få information.

  • Behöver kontakta polisen men det inte är bråttom. 

  • Har förlorat något.

  • Vill anmäla hittegods. 

 

 

Du kan också använda polisens e-tjänster.

Du kan till exempel: 

  • Anmäla brott.

  • Lämna tips.

  • Anmäla förlust.

  • Boka tid för pass eller nationellt ID. 

  • Ansöka om tillstånd för offentlig plats.

  • Begära utdrag ur belastningsregistret. 

 

Från utlandet ringer du

00 46 77 114 14 00

 

Läs mer på www.polisen.se.

Senast uppdaterad