Lättläst: Om jourhavande präst
Jourhavande präst ger akut stöd i kriser
och samtalsstöd när du behöver prata.
Jourhavande präst har öppet
alla kvällar mellan 21.00-06.00.
För att prata med jourhavande präst ringer du 112.
Du kan prata om det du vill.
Till exempel om sorg, ensamhet, självmordstankar,
ångest eller andra svåra känslor.
Du kan också prata om gud om du vill det.
Du är helt anonym och prästerna är också anonyma.
Det går inte att se eller spåra vem som ringer,
chattar eller skriver.
Prästerna har tystnadsplikt.
Det innebär att det som sägs i samtalet stannar där.
Det är helt gratis att ringa.
Du behöver inte vara troende eller tillhöra svenska kyrkan.
Läs mer på:
svenskakyrkan.se/jourhavandeprast
Senast uppdaterad