Effektiv krisjour med SOS Inkallning
En kris kan tyvärr drabba alla verksamheter. Ett oväntat dödsfall, ett allvarligt hot eller en teknisk störning kan slå hårt mot en verksamhet. För att minimera skadorna och/eller konsekvenser är det avgörande att snabbt nå ut med information till berörda.
-
Snabb kommunikation
Nå ut med viktig information till flera personer samtidigt.
-
Tillgänglig dygnet runt
Tjänsten kan aktiveras när som helst – året om, dygnet runt.
-
Enkel att använda
Gör utskick via SOS Alarm och få kvittens direkt.
Goda förberedelser gör skillnad i en kris
En kris påverkar ofta fler än de direkt berörda. Osäkerhet kan spridas i organisationen, rykten kan ta fart, och mediernas intresse kan bli en extra utmaning. För att hantera situationen på bästa sätt behöver du ha förberett en tydlig plan, en fungerande krisorganisation och effektiva kommunikationskanaler.
SOS Inkallning fungerar som en krisjour och ger dig en smidig lösning för att snabbt och enkelt kunna informera om vad som hänt så att du kan behålla kontrollen och agera proaktivt.
Stärk din organisations krisberedskap
Ladda ner checklistanFå ut information snabbt
När det uppstår en kris är det avgörande med snabb och tydlig kommunikation. Med ett automatiskt uppringningssystem når du enkelt ut med viktig information till alla i en kontaktgrupp. När ett meddelande ska skickas, kontaktar du oss på SOS Alarm som skickar röstmeddelandet till mottagarnas telefoner. När meddelandet tagits emot får du en bekräftelse.
Flexibel och tillgänglig dygnet runt
Det finns ingen begränsning i hur många personer du kan lägga till på din telefonlista och du kan enkelt skapa olika kontaktgrupper efter behov. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt, året om, och kan aktiveras när som helst för att säkerställa att rätt personer får rätt information i rätt tid.
Du kan förbereda meddelandeprofiler och kontaktlistor i förväg och även anpassa viktiga detaljer, som samlingsplats eller tid.
Med SOS Alarms inkallningstjänst får du en effektiv och pålitlig lösning för snabb krishantering när det verkligen behövs.
Om du redan är kund och har frågor kring ditt avtal eller dina larm kan du enkelt och säkert kommunicera med oss via dina Mina sidor. Du är också välkommen att kontakta vårt Kundcenter för hjälp med ditt befinliga avtal.
Vanliga frågor om inkallningstjänsten
Läs mer
-
Krisberedskap
Vi hjälper till med krishantering när en krissituation inträffar. Vi ser till att information snabbt förmedlas till rätt instans hos rätt aktör, exempelvis till tjänsteman i beredskap hos myndighet, region eller kommun.
-
SOS.larm
Det smidigaste sättet att förmedla larm, felanmälningar och ärenden är via vår mobilapp SOS.larm. Den underlättar och effektiviserar kommunikationen vid exempelvis tilldelning av uppdrag eller inkallning av beredskapspersonal.
-
För kommuner
Öka tryggheten för invånarna genom att låta våra kompetenta larmoperatörer på larmcentralen stötta kommunens behov.
Senast uppdaterad