Lättläst: Viktiga telefonnummer

112 – nödnumret 

Ring 112 när det är fara eller bråttom.

Läs mer: Om 112

 

112 för tal- och hörselskadade 

Här får du veta hur du kan kontakta 112 med text.

Läs mer: 112 för tal- och hörselskadade

 

113 13 – Sveriges informationsnummer 

Ring 113 13 för information vid olyckor och kriser.

Läs mer: Om 113 13

 

114 14 – polisens nummer när det inte är bråttom

Ring 114 14 för frågor eller polisärenden som inte är akuta.

Läs mer: Om 114 14

 

1177 – sjukvårdsrådgivning

Ring 1177 när du behöver råd av en sjuksköterska.

Läs mer: Om 1177

 

116 000 – försvunna barn

Ring 116 000 för att anmäla ett försvunnet barn.

Läs mer: Om 116 000

 

Jourhavande präst

Ring för att prata med en präst om du behöver stöd.

Läs mer: Om jourhavande präst

 

Hjälp- och stödorganisationer

Här finns andra telefonnummer för stöd och rådgivning.

Läs mer: Om andra hjälp- och stödorganisationer

Senast uppdaterad