Enkel och smart nyckelhantering

Med Smart passage slipper du krånglig nyckelhantering för ditt automatiska brandlarm; räddningstjänsten kommer snabbt in i byggnaden med hjälp av en digital nyckel om larmet går.

Så här fungerar Smart passage

Smart passage ersätter behovet av den nyckelhantering som räddningstjänsten och du som fastighetsägare tidigare har haft. Nycklar eller taggar behövs inte längre lämnas till räddningstjänsten, i stället används elektroniska smarta nycklar som endast fungerar på anslutna portar när larmet går. 

Tjänsten kostar endast 198 kr/månaden och läggs till på ditt nuvarande automatiska brandlarmsavtal.

Hur ansluter jag mig?

För att ansluta dig till Smart passage behöver du se till att uppgradera ditt passersystem eller byta ut låscylindrarna i dina portar. Det kan din installatör hjälpa dig med. Vill du hellre att vi hjälper dig fyller du i formuläret nedan så ser vi till att du blir kontaktad av en Smart passage-certifierad installatör.

När installationen är klar och tjänsten är tillagd till ditt automatiska brandlarmsavtal är Smart passage aktiverat och börjar fungera vid nästa utryckning.

Tre fördelar med Smart passage

  • Du kan känna dig trygg med att räddningstjänsten kommer in i byggnaden direkt vid ankomst. På så sätt minskar risken för kostsamma fastighets- och personskador.
  • Du slipper krånglig nyckelhantering och ansvaret att se till att räddningstjänsten har rätt nyckel till dina byggnader.
  • Du behöver inte oroa dig för att nycklar ska hamna i orätta händer. Direkt efter avslutat larm tas den tillfälliga accessen bort.

Det här händer när larmet går

  1. Larmsignal skickas från ditt automatiska brandlarm till vår larmcentral, eller via ett samtal till 112.
  2. Utryckningsfordon skickas till platsen.
  3. Operatören aktiverar de elektroniska smarta nycklarna i fordonen och ger access till låsen i din byggnad, för att åtgärda larmet enligt ordinarie rutiner.
  4. Efter hanterat larm lämnar räddningstjänsten fastigheten och de smarta nycklarna upphör att fungera.

Jag vill ansluta mig till Smart passage, kontakta mig.

Jag accepterar SOS Alarms villkor för personuppgiftshantering

Framtidens nyckelhantering är digital. Därför har vi, tillsammans med räddningstjänster över hela landet, tagit fram Smart passage som är en digital inpasseringstjänst. Smart passage är en tilläggstjänst för dig som fastighetsägare och som har automatiska brandlarm.

Tjänsten innebär att SOS Alarm säkerställer att räddningstjänsten får behörighet till byggnaden under räddningsinsatsen vid ett brandlarm. Detta fungerar både när larmet kommer via ett samtal till 112 eller automatiskt.

Det sker genom att nyttja det befintliga passersystemet och/eller med smarta låscylindrar som installeras i byggnaderna. 

Har du frågor kring ditt automatlarmsavtal eller ytterligare funderingar kring Smart passage kan du alltid kontakta oss på Kundcenter.

Om du inte har automatlarm men vill ansluta dina låssystem till Smart Passage, kontakta vår samarbetspartner Amido.

Var finns Smart passage idag?