Du kan alltid läsa hur vi använder kakorna

detaljer

Namn _pk_ses*
Upphör 30 min
Marknadsföring (4)

Kakor för marknadsföring gör det möjligt att ge dig en mer personlig upplevelse och spåra besök gränsöverskridande mellan webbplatser. De kan användas för att visa innehåll i sociala medier, till exempel LinkedIn, och visa dig relevanta annonser på andra webbplatser. Det kan även innebära att viss data delas med de externa plattformsleverantörerna, inklusive vilken URL du har besökt, IP-adress och viss teknisk information.

Namn 79f08280-5c63-4331-b04d-fb6f39afda51
Ändamål Beteendespårning
Upphör 2 år
Typ Tredje part
Namn 319af4c0-e197-4de9-8a9b-fe98c8a2ca04
Ändamål Sessionsspårning
Upphör Session
Typ Tredje part
Namn msd365mkttr
Ändamål Beteendespårning
Upphör 2 år
Typ Första part
Namn msd365mkttrs
Ändamål Sessionsspårning
Upphör Session
Typ Första part

Madeleine Raukas – ett år på SOS Alarm

För ett år sedan tog Madeleine Raukas över rollen som vd för SOS Alarm. Vi lät henne reflektera över året som gått.

Porträttbild på Madeleine Raukas

Nu har jag haft förmånen att vara ett år på det här fantastiska bolaget, SOS Alarm. Jag har fokuserat på insatser för att komma till rätta med svarstider och är glad att vi lyckats halvera dem i jämförelse med förra året. Vi har en bit kvar, men jag är väldigt stolt över den förbättring som har gjorts.

Under året som gått har jag rört mig i många forum som satt fokus på uppbyggnaden av det civila försvaret.  Det är något som berör oss alla. SOS Alarm har löpande under året arbetat med att tydliggöra hur vi kan bidra till våra kunders behov av en robust och säker larmcentral som har kapacitet vid höjd beredskap. Här utgår vi från vårt grunduppdrag i att omvärldsbevaka svenska intressen såväl nationellt som internationellt, dygnet runt året om samt att Sveriges nödnummer ska fungera såväl i fredstida kris, höjd beredskap och ytterst krig. Detta arbete behöver vi förstärka för att skapa ytterligare nytta för er, våra kunder, såväl i vardagen som i höjd beredskap.

Jag har dessutom ägnat mycket tid åt att etablera kontakt och skapa relationer med såväl intressenter som större kunder. Det som slår mig är hur viktig SOS Alarms verksamhet är för alla dem vi levererar till, inte bara hjälpsökande utan alla de som vi har kontakt med i våra larmcentraler.

Vi har dock några viktiga områden som vi behöver förbättra för att ni som kunder ska vara än mer nöjda med vår leverans. Dessa fokusområden arbetar vi nu vidare med och här kan vi i vissa fall behöva fördjupa insikter om vad vi behöver göra tillsammans med er. Fokusområdena för förbättringar är:

• Stärkt operativ kompetens - ytterligare möta våra olika samarbetspartners behov inom exempelvis räddningstjänsterna, hälso- och sjukvården och uppbyggnaden av en stärkt samhällsberedskap.
  • Informationshantering - utveckla vår informationshantering så att den i ännu större utsträckning kan vara ett stöd utifrån respektive samarbetsparts behov – före, under och efter en händelse.
  • Regional samverkan - fortsatt utveckling av samarbetet med regionerna utifrån lokala förutsättningar och behov.
  • Self service/Mina sidor - förbättra och utöka möjligheterna för kunder och samarbetspartners att hantera lösningar och tjänster genom self service.
  • Hanteringstider support - möjliggöra snabbare återkoppling i samband med förfrågningar och support- och serviceärenden.

Jag ser fram emot att fortsätta dialogen tillsammans med er kring hur SOS Alarm kan fortsätta bidra till ert viktiga arbete i dessa oroliga tider.

Madeleine Raukas
Vd SOS Alarm

Fler artiklar

• Översvämningar och vattenbrist