Med fokus på att stärka och utveckla SOS Alarms kvalitetsarbete så koncentreras arbetet till en enhet inom Kundcenter med ansvar för utredning av kvalitetsavvikelser och kundklagomål. De kvalitetsutredningar som idag sker lokalt kommer i fortsättningen att ske i den nya gruppen. Omstruktureringen innebär att SOS Alarm effektiviserar, förenklar och strukturerar upp kvalitetsarbetet.
– Genom dessa förändringar vill vi ta ett nytt grepp, med ny metodik och nya möjligheter att arbeta än mer systematiskt med kvalitetsfrågorna för att möta behoven från våra kunder. Vi har höga förhoppningar att förändringarna kommer säkerställa en högre kvalitet i alla våra leveranser, säger Jonas Lind, chef Produktion.
– Genom god samverkan med flera enheter, bland annat Kvalitet, Vårdkvalitet och Produktion avser vi att fortsätta det goda arbete som redan påbörjats och utveckla det strategiska kvalitetsarbetet ytterligare. Det här är ett arbete som är efterfrågat av både kunder och medarbetare, säger Kenny Lorentzon, chef Kundcenter.
Förändringarna träder i kraft den 1 september 2024.