Vår larmcentral gör din fastighet till en tryggare plats
Vill du slippa bekymra dig för fastighetens säkerhet? Vi erbjuder moderna och hållbara lösningar med den senaste tekniken. Med larmen kopplade till oss kan du känna dig trygg. Här får du snabbt hjälp – oavsett tid på dygnet.
Trygga säkerhetslösningar för alla fastighetsägare
Som fastighetsägare behöver du se till att din fastighet är skyddad mot oväntade händelser – dygnet runt, året om. Vår larmcentral ser till att du slipper oroa dig för skadegörelse, åverkan, onödiga bevakningskostnader och kan minska krånglig administration. Vi hjälper dig att minimera skadeeffekterna om något händer – det kan gälla allt från krossade fönster och vattenskador till störande grannar. Våra larmtjänster bidrar till att öka graden av trygghet för de boende eller hyresgäster, exempelvis genom åtkomstkontroll och kameraövervakning.
Vi har trygga lösningar för alla typer av fastighetsägare, stora som små, oavsett om fastigheten är avsedd för boende, kontor eller annan verksamhet. Hos oss får du hjälp att hitta exakt de säkerhetslösningar som passar bäst för dina specifika behov.
Vi säkerställer gällande säkerhetskrav
När ett larm kommer in analyserar, värderar och dokumenterar vi ärendet. Är situationen akut? Var äger den rum? Vem äger problemet och vem kan lösa det snabbast? Våra kompetenta SOS-operatörer kan ofta redan i ett tidigt skede avgöra om ett samtal ska avstyras eller hanteras på annat vis.
Genom att låta vår larmcentral ta hand om alla larm säkerställer du att din fastighet når upp till gällande säkerhetskrav. Vi tar emot och förmedlar bland annat inbrotts-, brand-, drift-, person- och hisslarm dygnet runt. Med hjälp av bilder och filmer från övervakningskameror kan SOS-operatören snabbt se vad som utlöst larmet och sätta in rätt åtgärd, utifrån situation och larmplan.
Minskade kostnader med rätt insats
När ett larm går kan du känna dig trygg med att rätt åtgärd vidtas – både vid akuta och icke akuta tillfällen. Det minskar risken för kostsamma skador. Vi kan till exempel bistå med enkel hantering av tillträde för blåljusaktörer. En säker byggnad skapar trygghet för hyresgästerna och gör fastigheten attraktiv.
Vår larmcentralslösning skapar en effektiv hantering
I dag är det ofta flera olika system att hålla reda på, vilket bland annat är en effekt av digitaliseringen som har inneburit många segmenterade lösningar. Att ha larmen samlade på ett ställe underlättar genom att du smidigt får en överblick, vilket skapar effektivitet och gör att du lättare skaffar dig kostnadskontroll. Vi sköter, dygnet runt, allt från larmhantering och felanmälan till samordning av information.
Hållbara lösningar med senaste tekniken
Genom att låta vår larmcentral ta hand om din fastighet får du moderna, hållbara lösningar och slipper sätta dig in i den senaste tekniken. Med hjälp av till exempel våra krisberedskapstjänster kan vi samla information om händelser i området och utifrån det skapa underlag till lägesbilder utifrån era behov. Vi kan ge råd för att öka tryggheten i fastigheterna, på både kort och lång sikt. Med en säker fastighet ökar konkurrens- och attraktionskraften, vilket kan ge möjlighet till ökade intäkter genom både fler och rätt hyresgäster.
Läs mer om våra larmtjänster:
-
Inbrottslarm
När du ansluter ditt inbrottslarm till vår larmcentral får du ett snabbt och effektivt skydd. Vi agerar oberoende och alltid efter dina önskemål.
-
Hisslarm
Med hisslarm kan du som fastighetsägare vara trygg med att alla som vistas i era hissar får rätt hjälp.
-
Driftlarm
Med vårt driftlarm kan du känna dig trygg med att få veta om driften strular för att snabbt kunna åtgärda problemet.
-
Brandindikering
Med brandindikering kopplat till vår larmcentral kan du vara säker på att någon alltid har koll på din fastighet och vidtar nödvändiga åtgärder när larmet går.
-
Jourtjänster
Vi svarar i telefon när ni själva inte är på plats. Via vår larmcentral får ni alltid snabb hjälp dygnet runt med att ta emot felanmälningar och avstyra eller eskalera ärenden beroende på dess omfattning.
-
SOS.larm
Det smidigaste sättet att hantera larm, felanmälningar och åtgärder är via SOS.larm som är vår mobilapp för smarta telefoner. Den underlättar och effektiviserar kommunikationen vid utalarmering och ärendeförmedling.
-
Kameraövervakning
Kameraövervakning uppkopplad till vår larmcentral ger möjlighet att verifiera larm och eventuellt avstyra händelser via utrop.
-
Smart passage
Smart passage är ett passersystem som gör att räddningstjänst och ambulanspersonal kan ta sig in där det behövs med en digital och tillfällig nyckel.
-
Särskilt objekt
Tjänsten uppmärksammar dig på inträffade händelser så att du snabbt kan agera och påbörja ditt krisarbete. Med en skräddarsydd och särskild larmplan förmedlar vi specifika rutiner till hjälpresurser vid ett 112-ärende som rör ditt objekt.
Jag vill veta mer, kontakta mig!
Fyll i dina uppgifter nedan så hör vi av oss till dig. Är du redan kund och har funderingar kring ditt avtal eller dina larm kan du använda dina Mina sidor eller kontakta Kundcenter för att snabbt få svar på dina frågor.
Senast uppdaterad